Barnefestivalen Østlandet 2016

Barnefestivalen Østlandet 2016

Velkommen til Barnefestivalen 2016! Dette er årets happening for deg som går i 2.-7.klasse. På barnefestivalen skal vi bli kjent, leke, spille, snakke og ha det gøy sammen! Vi skal være på Knattholmen leirsted utenfor Sandefjord.

VELKOMMEN TIL BARNEFESTIVALEN 2016! 

Tema for årets festival er: BRA NOK! 

Dette er årets happening for deg som går i 2.–7.klasse. På Barnefestivalen skal vi bli kjent med hverandre og Jesus, leke, spille, delta på aktiviteter, snakke og ha det gøy sammen! Vi samles på Knattholmen leirsted utenfor Sandefjord, 28. - 30. oktober

Innsjekking starter fredag kl. 18.30. Programmet starter kl. 20.30. Festivalen avsluttes søndag med gudstjeneste som starter kl. 11.00. Hjemreise ca. kl. 13.00. 

PÅMELDING OG PRISER 

Påmelding åpner 15. august. Ansvarlig voksenleder eller styreleder i din enhet må melde deg på via connect.kfuk-kfum.no. Er du ikke med i en enhet, kan du melde deg på enkeltvis. Bare husk å gi beskjed til ditt nærmeste kretskontor hvis du ikke har en voksen å reise sammen med. For å melde på en enhet eller enkeltpersoner, gå inn på denne lenken: http://kfuk-kfum.no/kalender/barnefestivalen-ostlandet-2016 Der vil du finne en blå påmeldingsknapp hvor du kan velge mellom «meld på deg selv/dine» og «meld på din gruppe».

Priser: 

Priser: Før 14. oktober: for medlemmer i KFUK-KFUM: kr 750,– for ikke-medlemmer: kr 950‚– 

Fra og med 15. oktober: for medlemmer i KFUK-KFUM: kr 950‚–for ikke-medlemmer: kr 1150,– 

Ved avmelding etter 15. oktober vil det tilfalle et administrasjonsgebyr på kr 300,–.

Ved avmelding det siste døgnet betales full pris. Det koster kun kr 150,– for barn opp til 15 år for medlemskap for ett år! Som medlem får du rabatt på alle KFUK-KFUMs leirer og arrangementer i løpet av året. Frist for påmelding er 24. oktober.

KOST OG LOSJI 

På Knattholmen leirsted innlosjeres alle i hytter med rom som har plass til 4-8 stykk. Vi setter opp rommene gruppevis slik at deltakerne sover på rom med minst én de kjenner fra før av. Alle måltider blir fasilitert av Knattholmens ansatte. Viktig: om du har allergier, sykdommer eller har ekstra behov må du opplyse om det i påmeldings- skjemaet når du melder deg på.

AKTIVITETER 

Vi tilbyr mange forskjellige aktiviteter! Aktivitetene varer i 3 timer og vil foregå på lørdag. I påmeldingsskjemaet er det viktig at hver enkelt deltaker setter opp 3 ulike prioriteringsvalg. Pga stor pågang på enkelte seminarer vil ikke alle få komme på sitt førstevalg, men vi prøver så godt vi kan så alle blir fornøyde. Deltakerne kan blant annet velge mellom følgende aktiviteter: band, foto, drama, dans Mini, dans Tweens, redesign, Minikor, film, frilu , Sporty Tweens, kano/kajakk, modelljernbane, kjempehuske/bruskasseklatring. Flere aktiviteter er på plass i løpet av tidlig høst og fullstendig liste over aktivitetene finner du i påmeldingen. 

PROGRAM 

Detaljert program for helga vil bli sendt ut før festivalen. Det blir et variert program, enten du går i kor, klubb, idrettsgruppe eller noe annet. Vi skal ha singspirasjon hver morgen, kveldsunderholdning, gjensyn med Kula, Myggen og Banglus, kanonball, forkynnelse, globalløp og mye moro! Ønsker dere å opptre med noe i løpet av helga? Enhetsleder melder dette ved påmelding. For de voksne arrangerer vi lederkro hver kveld, samt ledersamling lørdag formiddag.

GLOBALLØP

I år som tidligere arrangerer vi globalløp til inntekt for globalaksjonen. Globalaksjonen er Norges KFUK-KFUMs årlige solidaritetsaksjon der barn og ungdom i Norges KFUK-KFUM og Norges KFUK-KFUM – speidere samler inn penger til KFUK og KFUM i andre land for å hjelpe unge til å kjempe seg ut av fattigdom. Aksjonen arrangeres i samarbeid med KFUK-KFUM Global. Du kan lese mer om Globals arbeid her: www.kfuk-kfum-global.no. Du kan være med å gjøre en forskjell! Alt du trenger å gjøre er å finne spon- sorer og løpe så langt du har lyst og klarer i løpet av 30 minutter. Du kan sprinte eller gå, danse eller hinke! Du kan krabbe, rulle eller kle deg ut. Det viktigste er at alle har det gøy og at man får familie, venner og lokalt nær- ingsliv til å være sponsorer slik at man får samlet inn flest mulig penger. Sponsorregistreringen vil skje digitalt. Nærmere informasjon om dette kommer.