Pysjcup 2019 Oslo og Akershus

Pysjcup 2019 Oslo og Akershus

Klar for Pysjcup 15.-16 november? Da lager ungdom fra hele Oslo og Akershus fantastisk god stemning hele natten! Vi møtes til nattvolleyballturnering og får sjansen til å vinne fire pokaler. Både ungdomsledere, spillere og heiagjenger er hjertelig velkomne! Hvem vinner årets pokaler, mon tro?

Vi håper å se mange ungdom på årets nattvolleyballcup, Pysjcup, den 15.-16. november! 

Pysjcup er et av KFUK-KFUMs mest populære ungdomsarrangementer og gjennomføres av en gjeng av engasjerte frivillige hvert år for våre ungdomsgrupper i Oslo og Akershus. Her får gruppene kjenne på samhørigheten og identiteten til gruppa både gjennom å spille sammen og heie på sine laget sitt. Samtidig er Pysjcup en arena for å møte andre ungdom fra Oslo og Akershus og hilse på nye og gamle venner!

Hva skal man ha på seg, spør du? Alle antrekk er akseptert, men vi synes det er ekstra artig når man har på seg treningstøy, pysj, dyrekostyme, badekåpe, one-piece, en kreativ hatt og alt annet moro!

Vi åpner dørene til innsjekk kl. 20:00. Velkommen!

Sted

Pysjcup arrangeres i Bærum Idrettspark. Adresse: Hauger Skolevei 36 ved Rud videregående skole. 

Fra Sandvika, ta buss 160 i retning Rykkin til Hauger, 3 min å gå fra bussholdeplassen.  
Fra Oslo sentrum/Jernbanetorget, ta t-bane linje 3 retning Kolsås til Hauger, 5 min å gå fra t-banestoppet. 

Info om lagene

Alle deltagere, heiagjenger, reisefølger, voksenledere og lag må melde seg på i Connect.    
Det er seks spillere på banen i tillegg til innbyttere. Det forutsettes at det er en jevn kjønnsfordeling blant spillerne på lagene. Er dette vanskelig å få til gi beskjed til arrangør. Hvert lag må stille med minst én dommer pr lag, som dømmer kamper gjennom natten. I tillegg blir alle grupper meldt på vaktskift - alle vakter må være over 18 år. 
Alle påmeldte lag må stille! Arrangementskomiteen bruker mye tid på å lage kampoppsett, så vær sikker på antall lag før du melder dem på. Husk at det kan bli fullt! 
Vi sikrer at hver gruppe har en markert plass på tribunen! 
Vi sender ut informasjon om arrangementsreglement, vaktliste, opprydning m.m etter påmeldingsfristen.

Lag i TØFFELKLASSEN

Hvem vinner årets tøffelpokal? Vi som spiller i tøffelklassen synes det er artig å være med å spille, men volleyball er ikke liv og død. I tøffelklassen kvalifiserer du hvis du har spilt volleyball en gang før eller bare har lyst å prøve det for første gang! Vi mener det viktigste er å delta... men pokalen - den skal vinnes!

LAG I BLODKLASSEN

Hvem vinner årets blodpokal? Vi som spiller i blodklassen mener volleyball er blodigste alvor! Vi har et sterkt konkurranseinstinkt og vi vil vinne blodpokalen! Vi har kanskje allerede spilt i tøffelklassen et par ganger og vil nå prøve oss på blodklassen, eller vi er sikre på at vi er gode nok til å vinne! Vi mener også det viktigste er å delta... men kampen skal bli hard og pokalen er vår!

I tillegg er det mulig for gruppene å vinne pokaler innenfor to andre klasser, kamprop og showprisen:

KAMPROP

Alle lag bør stille med et kamprop! Her er muligheten til å komme med et kult kamprop som får oppmerksomhet. Vær kreative, start tidlig med å planlegge og imponer våre dommere, så ender kanskje pokalen i deres hender på slutten av natta! Det vil stå i programmet når kampropet fremføres.

SHOWPRISEN

Showprisen utdeles til den gjengen som er flinkest å motivere lagmedlemmene sine som er ute på banen. Her kan dere ta i bruk kampropet eller heie for å motivere spillerne deres og gi dem ekstra motivasjon til å vinne pokalen! Still gjerne med egen heiagjeng!

AKTIVITETER I PAUSEN

Info kommer!

Påmelding

Påmeldingsfristen 4. november må overholdes da vi trenger tid til å lage et godt kampprogram.

Enhetsleder må melde på alle som skal være med på Pysjcup, også de som ikke skal spille på lag. Deltakerne registreres i Connect, både voksenledere (må være over 18 år) (minst en per 12 ungdom) og ungdommene. Lagene meldes også på i Connect med lagnavn og hvilke klasse de skal spille i. Dere holder selv oversikten over hvem som spiller på lagene deres. 

NB! Enhetslederen som melder på - men ikke skal være med på Pysjcup - må også meldes på!! Dette er grunnet den tekniske løsningen med fakturautsending. 

Her er en skrittvis forklaring på hvordan melde på dine ungdommer og deg som reisefølge/ansvarlig voksenleder i Connect - prøv dette, før du ringer!: 

1. Trykk på den blå knappen til høyre på denne siden. 

2. Velg enheten du skal melde på. 

3. Søk opp deg selv og trykk meld på. 
a) Er du en voksenlederen som skal være med gruppen på Pysj Cup, velge du i nedtrekksmenyen antall lag (hvis fakturaen skal sendes til deg) og lederrolle: voksenleder. 

b) Er du en enhetsleder som melder på, men ikke skal være med gjør du følgede: velg det antallet lag dere melder på og "ingen lederrolle". Vi vet da at du ikke kommer, men at fakturaen sendes til enheten i ditt navn. Husk da å melde på en annen voksenleder med alternativet "Reisefølgeleder". Både du og denne personen vil motta informasjon i forkant av turneringen og vi har en hovedkontaktperson gjennom hele natten. 

4. Meld på alle voksenledere som skal være med. Disse må være over 18 år og følge opp gruppa gjennom natta. De blir også satt opp på vakter. 

5. Meld deretter på alle deltagere. De registreres under alternativet "Deltager, pris 100.-". En eller flere av deltagerne må meldes på som dommer avhengig av hvor mange lag dere skal ha. Det skal meldes på én dommer per lag - dommeren trenger ikke å være over 18 år, men være trygg på å dømme kamper. Alle som skal inn i hallen må meldes på av sikkerhetshensyn. 

6. Trykk deretter på "reisefølgevalg" i påmeldingen. Der registrerer du navn på lagene og hvilke klasse de ulike lagene skal spille i. 

Pris

Kr. 800 kr per lag
Kr. 100 pr medlem/ kr. 250 for ikke-medlemmer. 

NB! Vi tar ikke imot kontanter! Vi sender ut sms/e-post med faktura i forkant av arrangementet. Vi tar kun imot Vipps og kortbetaling i kiosken.

Utsending av fakturaer: Det sendes ut faktura i forkant av arrangementet. Det sendes en samlet faktura på lagprisen og deltakeravgiften til den lagene er registrert på. Om du ønsker at deltakeravgiften skal betales av den enkelte kan du endre dette i "reisefølgevalg", velg "endre betaler".  

Deltagerfond

Betaling skal ikke være til hinder for deltakelse på KFUK-KFUM arrangementer, derfor har vi opprettet deltakerfond der både gruppeledere og deltakere kan søke. Les mer her.

Kontakt

Har du spørsmål? Ta kontakt med programkoordinator i KFUK-KFUM Oslo og Akershus, Eli Marie F. Johnsen tlf. 975 25 160, eli.marie.johnsen@kfuk-kfum.no