Vi legger bak oss to år med tidvis store begrensinger i aktiviteter og arrangementer, vi har savnet å være på leir sammen, synge sammen, leke sammen og få være en del av et fellesskap der vi får nye venner og ha det gøy sammen!
Vi håper at alt dette er noe vi får til på festivalhelgen i oktober.
Barn som går i 1.-8.klasse, som er med i barne- eller tweenskor/-gruppe, enten i KFUK-KFUM, menighet eller annen organisasjon.
Ønsker du å delta, men er ikke med i en gruppe som skal delta? Ta kontakt med oss, så finner vi en løsning sammen.
Det blir et variert program, både med fellesaktiviteter men også rom for å slappe av og ha det gøy sammen med nye venner. Tema for helgen er "nestekjærlighet" med fokus på fellesskap, vennskap og Jesus som forbilde. På lørdagen blir det både tid til å bli kjent med hverandre, felleskorøving der vi øver på noen sanger som vi synger under søndagens gudstjeneste, aktivitetsgrupper og globalaksjon. Det aktivitetsgruppene jobber med blir en del av gudstjenesten på søndag. På lørdagskvelden blir det i tillegg eget opplegg for 5.-8.klassingene med blant annet kampkveld. Aktivitetsgrupper velges i påmeldingen. Vi ønsker at fellesprogrammet skal være mobilfri sone. Ledere får selvfølgelig ha mobil tilgjengelig ved behov, og kan også passe på mobilen for sine deltakere.
Oppmøte lørdag 23.oktober klokken 10:30 i Skjold kirke. På søndag er vi ferdig når kirkenkaffen etter gudstjenesten er over, ca. klokken 13.
Programmet finner du ved å trykke her.
Informasjonsnettside med informasjon til foreldre, ledere og frivillige vil det legges link til her når arrangementet nærmer seg.
Plakat til nedlasting:
For bildefil, trykk her
For PDF-fil, trykk her
Informasjonsbrosjyre:
Barne- og tweensfestival 2022 brosjyre.pdf
Helgen arrangeres i Skjold kirke i Bergen.
Adresse: Skjoldlia 55, 5236 Rådal
Kirken har noen egne parkeringsplasser, ta kontakt hvis dere har behov for parkering gjennom helgen.
Deler av lørdagen skal vi jobbe i aktivitetsbaserte grupper. Aktivitetsgruppene vil være en del av gudstjenesteverksted der vi jobber med ulike former for forberedelse av innslag til gudstjenesten som er på søndagsformiddag.
I påmeldingen ber vi om at det legges inn første-, andre- og tredjevalg for aktivitetsgrupper.
Beskrivelse av de ulike aktivitetsgruppene finner du ved å trykker her.
Barna kan velge mellom følgende aktiviteter:
Det blir overnatting for tweens som ønsker det. Husk å krysse av i påmeldingen for overnatting. Overnattingen vil være i kirken.
Hvis det er behov for at noen av de som under tweensalder også overnatter, f.eks. på grunn av reisevei, ta kontakt med oss og vi finner en løsning sammen.
Vi avslutter helgen med gudstjeneste søndagen kl.11:00. Her er foreldre og søsken hjertelig velkommen.
Under gudstjenesten opptrer felleskoret med noen sanger og vi viser fremt alt vi har jobbet med i gudstjenesteverkstedet.
Helgen avsluttes med kirkekaffe, og programmet er ferdig ca. kl.13.
Påmelding gjøres i KFUK-KFUM Connect (se rød knapp til høyre). Her melder gruppeleder på alle sine deltakere og ledere.
Pr. 8. barn skal det være med 1 voksenleder/ forelder som har ansvar for oppfølging av barna og er tilstede.
Påmeldingsfrist for å få tidligrabatt er 1.oktober, og siste frist for påmelding er 10.oktober.
Deltakeravgiften økter med 100 pr person etter 1.oktober.
Deltakeravgift barn (1.-4.klasse): 300/ 450 kr (medlem/ikke-medlem)
Deltakeravgift tweens (5.-8.klasse): 400/ 550 kr (medlem/ikke-medlem)
Deltakeravgift ledere og medfølgende voksne: 200 kr
Kun gruppevis påmelding.
50% avmeldingsgebyr ved avmelding etter 1/10. Ingen refusjon av deltakeravgift ved avmelding etter 10/10, så fremt ikke legeerklæring fremvises.
Betaling: Det sendes samlegiro for gruppen til reisefølgeansvarlig/påmeldingsansvarlig. Giro sendes når påmeldingsfristen har gått ut.
Økonomi skal ikke være til hinder for deltakelse hos oss. Les mer om KFUK-KFUM deltakerfond her.
Vi har med oss mange flinke frivillige ledere som har ansvar for de ulike programpostene, men vi håper også at de lederne/foreldrene som er med gruppen sin gjennom helgen kan hjelpe til med praktiske oppgaver der det er behov, som f.eks. måltidsavvikling. Foreldrehjelp meldes inn sammen med påmelding.
De som skal overnatte må i tillegg ta med:
Husk å gi oss beskjed ved påmelding om allergier, matrestriktsjoner, sykdommer eller andre hensyn som vi bør vite om, både hos barna og lederne.
På den måten kan vi tilrettelegge på best mulig måte. Husk å sjekke at barnet ditt inngår i familiens reiseforsikring.
Det vil kunne bli tatt bilder og filmet gjennom helgen. Noe av dette kan i ettertid bli brukt i kretsens informasjonsarbeid.
Vi kommer kun til å publisere gruppebilder. Bilder av enkeltpersoner publiseres kun etter tillatelse.
Ønsker du å reservere ditt barn fra å bli tatt bilder av/filmet, fyll ut dette skjemaet.
Skjemaet må være sendt inn senest 17.oktober.
Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med KFUK-KFUM Bjørgvin krets ved daglig leder Alice J. Vatnehol
alice@kfuk-kfum.no eller mobil: 98667869.
Facebook: Bjørgvin KFUK-KFUM
Instagram: kfukkfum_bjorgvin
Arrangementet er utviklet med støtte fra Den norske kirke - Kirkerådet.