ikon Min Connect

KFUK-KFUM Bjørgvin Barne- og tweensfestival 2025

Velkommen til barne- og tweensfestival, en leirhelg for barn i 1.-8.klasse. Her blir det en helg fylt med god stemning, nye venner, fellesskap, leker, aktivitetsgrupper, gudstjeneste, felleskor og globalaksjon. Tweens som ønsker det kan også overnatte til søndag. Bli med på høstens kjekkeste helg!


Velkommen til barne- og tweensfestival, en leirhelg for barn i 1.-8.klasse. Her blir det en helg fylt med god stemning, nye venner, fellesskap, leker, aktivitetsgrupper, minikonsert gudstjeneste, felleskor og globalaksjon. Tweens som ønsker det kan også overnatte til søndag. Bli med på høstens kjekkeste helg!



MÅLGRUPPE

Barn som går i 1.-8.klasse, som er med i barne- eller tweenskor/-gruppe, enten i KFUK-KFUM, menighet eller annen organisasjon. 

Ønsker du å delta, men er ikke med i en gruppe som skal delta? Ta kontakt med oss, så finner vi en løsning sammen.


PROGRAM

Vi gleder oss til å være på leir sammen, synge og leke og være en del av et større fellesskap. Det blir et variert program, både med fellesaktiviteter men også rom for å slappe av og ha det gøy sammen med nye venner. På lørdagen blir det både tid til å bli kjent med hverandre, aktivitetsgrupper og felleskorøving der vi øver til minikonsert. Det aktivitetsgruppene jobber med blir en del av minikonserten på lørdagsettermiddag. I tillegg er der eget program for de som er tweens (5.-8.klassingene) med globalaksjon og kampkveld på lørdagskvelden etter minikonserten og at de minste har reist hjem.

Lørdag kl. 16:00 inviterer vi til minikonsert for foreldre, søsken, slekt og venner. Gratis inngang. Etter konserten drar er programmet slutt for de minste (1.-4. klassingene). 

Aktivitetsgrupper velges i påmeldingen. Her legges det inn tre ønsker. 

Vi ønsker at fellesprogrammet skal være mobilfri sone. Ledere får selvfølgelig ha mobil tilgjengelig ved behov, og kan også passe på mobilen for sine deltakere.

Oppmøte lørdag 26. oktober klokken 10:45 i i Skjold kirke i Bergen. Adressen er Skjoldlia 55, 5236 Rådal. På søndag er vi ferdig når kirkekaffen etter gudstjenesten er over, ca. klokken 13. 

Informasjonsbrosjyre:

Trykk her for program


LOKALER

Helgen arrangeres i Skjold kirke i Bergen.

Adresse: Skjoldlia 55, 5236 Rådal.

Nærmeste bybanestopp er "Skjold" for de som reiser kollektivt. Kirken har noen egne parkeringsplasser, ta kontakt hvis dere har behov for parkering gjennom helgen. 


AKTIVITETSGRUPPER

Deler av lørdagen skal vi jobbe i aktivitetsbaserte grupper. Aktivitetsgruppene vil være en del av forberedelse av innslag til minikonserten lørdagsettermiddag, samt at tweens forbereder noe til gudstjenesten som er på søndagsformiddag. 

I påmeldingen ber vi om at det legges inn første-, andre- og tredjevalg for aktivitetsgrupper. 

Beskrivelse av de ulike aktivitetsgruppene finner du ved å trykker her.

Barna kan velge mellom følgende aktiviteter:

  • Baking 
  • Band (kun for tweens)
  • Dans 
  • Dekor/ kreativ/ hobbyaktiviteter 
  • Foto/film (kun for tweens)
  • Lego og brettspill
  • Minikor/ forsanger
  • Musikalteater (Drama) 
  • SportY-aktiviteter og leker 


OVERNATTING

Det blir overnatting for tweens som ønsker det. Husk å krysse av i påmeldingen for overnatting. Overnattingen vil være i Skjold kirke. Vi sover på luftmadrass, og fordeler oss i de ulike rommene. 


GUDSTJENESTE

 Vi avslutter helgen med gudstjeneste i Skjold kirke søndag kl. 11:00. Her er familie og venner hjertelig velkommen. Tweens bidrar med korsang, dans og drama. Her er alle hjertelig velkommen, både familie og venner.  Etter gudstjenesten er det kirkekaffe for alle i menighetssalen, Programmet er ferdig ca. kl.13.


PÅMELDING OG DELTAKERAVGIFT

Påmelding gjøres i KFUK-KFUM Connect (se rød knapp til høyre som blir synlig fra 1.september når påmeldingen åpner). Her melder gruppeleder på alle sine deltakere og ledere. Medlemsgrupper i KFUK-KFUM bruker påmeldingsfunksjonen "meld på fra enhet". Ikke-medlemsgrupper bruker funksjonen "andre". 

Pr. 8. barn skal det være med 1 voksenleder/ forelder som har ansvar for oppfølging av barna og er tilstede.

Påmeldingsfrist for å få tidligrabatt er 1. oktober, og siste frist for påmelding er 12. oktober. 

Deltakeravgift barn (1.-4.klasse): 350/ 475 kr (medlem/ikke-medlem) 

Deltakeravgift tweens (5.-8.klasse): 550/ 675kr (medlem/ikke-medlem) 

Deltakeravgift ledere og medfølgende voksne: 200 kr

Deltakeravgiften økter med 100 kr pr person etter 1.oktober.   

Kun gruppevis påmelding. 

50% avmeldingsgebyr ved avmelding etter 1. oktober Ingen refusjon av deltakeravgift ved avmelding etter 12. oktober, så fremt ikke legeerklæring fremvises. 

Betaling: Det sendes samlegiro for gruppen til reisefølgeansvarlig/påmeldingsansvarlig. Giro sendes når påmeldingsfristen har gått ut. 

Økonomi skal ikke være til hinder for deltakelse hos oss. Les mer om KFUK-KFUM deltakerfond her.


PRAKTISKE OPPGAVER/ FORELDREHJELP

Vi har med oss mange flinke frivillige ledere som har ansvar for de ulike programpostene, men vi håper også at de lederne/foreldrene som er med gruppen sin gjennom helgen kan hjelpe til med praktiske oppgaver der det er behov, som f.eks. nattevakter og måltidsavvikling. Foreldrehjelp meldes inn sammen med påmelding. Vi trenger også hjelp fra foreldre som har mulighet til å bake noe til kirkekaffen slik at det blir et godt utvalg av bakverk og kaker. 


PAKKELISTE

  • Innesko (både lørdag og søndag) 
  • Drikkeflaske (merkes tydelig med navn) 
  • Klær som passer til tildelt aktivitetsgruppe 
  • Svart underdel og overdel i valgfri farge til gudstjeneste søndag (gjerne gruppens t-skjorte eller genser hvis dere har egne profilklær)
  • Utstyr/ klær til aktivitetsgruppe (mer informasjon om dette kommer i informasjonsskriv som sendes ut etter påmeldingsfristen har gått ut)

De som skal overnatte må i tillegg ta med:

  • Sovepose
  • Liggeunderlag/ luftmadrass
  • Pute
  • Pysjamas
  • Klær til bruk gjennom helgen
  • Toalettsaker


TILRETTELEGGINGSBEHOV

Husk å gi oss beskjed ved påmelding om allergier, matrestriktsjoner, sykdommer eller andre hensyn som vi bør vite om, både hos barna og lederne. 

På den måten kan vi tilrettelegge på best mulig måte. Husk å sjekke at barnet ditt inngår i familiens reiseforsikring.


BILDER OG FILMING 

Det vil kunne bli tatt bilder og filmet gjennom helgen. Noe av dette kan i ettertid bli brukt i kretsens informasjonsarbeid. 

Ønsker du å reservere ditt barn fra å bli tatt bilder av/filmet, gjøres dette i påmeldingen. 


KONTAKTINFORMASJON TIL ARRANGØR 

Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med KFUK-KFUM Bjørgvin ved daglig leder Alice J. Vatnehol 

alice@kfuk-kfum.no eller mobil: 98667869.


FØLG OSS GJERNE PÅ SOSIALE MEDIA 

Facebook: Bjørgvin KFUK-KFUM 

Instagram: kfukkfum_bjorgvin


til toppen
Ikon

Vi bruker informasjonskapsler for å samle brukerstatistikk fra nettsiden vår. Statistikken benytter vi for å gjøre brukeropplevelsen på nettsiden bedre. Les mer